واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد چطور کودکمان را به کتابخوانی علاقه‌مند کنیم؟ جشن‌های تکلیف تجملاتی باعث آسیب به کودکان می‌شود آخرین وضعیت شیرخوارگاه‌های مشهد پس از انتقال کودکان به خانواده‌های متقاضی استعمال دخانیات پیشرفت بیماری «ام‌ اس» را تشدید می‌کند وزن ما در مورد سلامتی‌ بدنمان چه می‌گوید؟ نان سبوسدار بخورید عادت‌های روزمره‌ای که با انجام آن‌ها، سلامت خود را به خطر می‌اندازیم درصد موفقیت درمان ناباروری با روش IVF در ایران چقدر است؟ راهکار‌های طب ایرانی در پیشگیری و تسکین بیماری آسم
سرخط خبرها

ذبح دام در مواکب عزاداری ایام محرم در سطح شهر مشهد ممنوع است

  • کد خبر: ۱۷۴۵۹۵
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
ذبح دام در مواکب عزاداری ایام محرم در سطح شهر مشهد ممنوع است
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هرگونه ذبح دام زنده در مواکب و ایستگاه های صلواتی سطح شهر ممنوع است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

دکتر فرشید وفا در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص فعالیت های نظارت بر بهداشت مواکب در ماه های محرم و صفر گفت: نظارت ویژه بازرسان و ناظران بهداشت محیط در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نظارت بر توزیع یخ و آب آشامیدنی سالم به خصوص در فصل تابستان که آمار بیماری‌های منتقله افزایش می‌یابد و همچنین اماکن بین راهی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و شست و شو و گندزدایی افزایش می‌یابد. برای این منظور ۴۹۸ بازرس و ناظر بهداشت محیط در خراسان رضوی به طور ویژه در ماه‌های محرم و صفر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: گفت: در ماه‌های محرم و صفر به‌ویژه مناسبت‌های خاص این ۲ ماه محل‌های اسکان، وسایل حمل و نقل و محل‌های تهیه و توزیع غذا به‌طور ویژه بازدید می‌شود و کارکنان فعال در این حوزه با داشتن کارت بهداشت و روپوش مناسب باید همه نکات بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنند.

وفا گفت: نظارت بر استفاده از ظروف یک بار مصرف تولید شده با مواد گیاهی و پسماند و فاضلاب تولیدی، محل‌های اسکان و پذیرایی زائران داخلی و خارجی در بدو ورود در ایام اربعین از ۱۷ تا ۲۰ شهریور،  نظارت بر وسایل حمل و نقل و جابه‌جایی‌ها، نظارت‌های مراقبت سندرومیک زائران خارجی، تأمین آب آشامیدنی سالم در نقطه صفر مرزی و مواد غذایی همراه آنان و  تجدید نظارت بر مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، خیمه‌ها و موکب‌ها از اولویت‌های بازرسان و ناظران بهداشت محیط خراسان رضوی در این ایام است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین یادآور شد: براساس مصوبه ستاد خدمات سفر فرمانداری مشهد مبنی بر ممنوعیت ذبح دام زنده در مواکب شهری، تیم های بازرسی با محوریت اداره دامپزشکی مشهد با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری، نظارتی جدی را بر این امر خواهند داشت و با متخلفان برخورد خواهد شد. مواکبی هم که پخش نذورات غذای گرم دارند، باید این غذاها را در آشپزخانه های مجهز و با مجوز طبخ نموده و توزیع کنند. 

وی افزود: این قوانین در راستای عدم انتشار تب کریمه کنگو و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی است و امیدواریم موکب داران عزیز در این ایام همکاری لازم را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->